Retourneren en Repareren

Heb je een vraag over reparatie of wil je de bestelling retourneren?

Het antwoord op de meeste vragen vind je gewoon op onze website!



Ik wil mijn bestelling retourneren

Je kunt je bestelling retourneren via het retourformulier. Lees vooraf ook even onze retourvoorwaarden door. Werkt je apparaat niet naar behoren of heb je een beschadiging, dan willen we je uiteraard ook helpen met het repareren van je apparaat.


Hoe lang heb ik bedenktijd?

Na ontvangst heb je 30 dagen de tijd om te bedenken of je je aankoop wil terugsturen. Maar natuurlijk hopen wij dat jij net zo blij bent met jouw nieuwe (sport)artikel als wij zijn met jou als klant ;)


De verpakking van mijn product is beschadigd

De verpakking van het product is ter bescherming van het product tegen transportschade. Indien de verpakking beschadigd is, betekent dit niet dat je product ook automatisch beschadigd is. Laat wel altijd een aantekening maken op de pakbon van de vervoerder als de verpakking beschadigd is aangekomen. Bewaar te allen tijde de originele verpakking. De betreffende distributiepartner zal op een later tijdstip het beschadigde artikel inclusief verpakking controleren om een claim toe te kennen. Vervoer een beschadigd artikel nooit naar een andere locatie. Indien je dit wel doet, kan een distributeur geen claim meer toekennen.


Mijn product is kapot/defect gegaan of beschadigd geleverd

Dat is vervelend om te horen. We willen dit graag voor je oplossen. Heb je al gekeken op onze Zelfhulp pagina? Soms is de oplossing erg eenvoudig. Staat je vraag hier niet tussen, neem dan contact op met onze technische dienst door ons serviceformulier in te vullen. Om de aanvraag snel te laten verlopen, is het goed om direct een foto, video of geluidsfragment mee te sturen.


Ik heb een technisch probleem

Vervelend om te horen dat je artikel niet meer naar behoren werkt. We willen dit graag voor je oplossen. Heb je al gekeken op onze Zelfhulp pagina? Soms is de oplossing erg eenvoudig. Staat je vraag hier niet tussen, neem dan contact op met onze technische dienst door ons serviceformulier in te vullen. Om de aanvraag snel te laten verlopen, is het goed om direct een foto, video of geluidsfragment mee te sturen.

Valt je bestelling nog binnen je retourtermijn? Geen probleem! Zo lang je geen gebruik kunt maken van je artikel, zullen wij deze termijn verlengen.


Ik mis een onderdeel

Is je bestelling niet compleet geleverd of ben je onverhoopt een onderdeel kwijt geraakt, neem dan even contact op met onze technische dienst. Vaak hebben wij reserve-onderdelen op voorraad die we direct kunnen opsturen zodat je snel weer aan de slag kunt. Vul hiervoor het Ontbrekende Onderdelen formulier in.

Valt je bestelling nog binnen je retourtermijn? Geen probleem! Zo lang je geen gebruik kunt maken van je artikel, zullen wij deze termijn verlengen.


Wat is de garantie op het product?

Dat hangt af van welk product je bedoelt. Elk product heeft namelijk andere garantievoorwaarden. Check ze op de productpagina. Wil je het zekere voor het onzekere nemen en extra garantie op je aankoop? Bestel dan de Garantie aan Huis module voor €19,95 per apparaat. Gebeurt er dan iets met je sportapparaat, dan sturen wij kosteloos een monteur naar je toe.


Ik heb mijn bestelling geretourneerd. Wanneer ontvang ik mijn geld terug?

Als we jouw bestelling retour hebben ontvangen in ons magazijn, wordt deze eerst gecontroleerd op compleetheid en beschadigingen. Wanneer je retour door ons gecontroleerd is en is goedgekeurd, wordt de terugbetaling in gang gezet. Let op: in verband met de huidige drukte, kan enkele werkdagen langer duren dan gebruikelijk. Heb jij per e-mail een bevestiging van terugbetaling ontvangen? Dan storten we binnen 10 werkdagen (maar meestal sneller) het aankoopbedrag terug. We storten het bedrag terug via dezelfde manier als de betaling heeft plaatsgevonden.


Wat gebeurt er met de verzendkosten als ik een deel van mijn bestelling retourneer?

Wanneer de totale waarde van een bestelling boven het bedrag uitkomt dat op de website staat voor gratis verzending, zijn de verzendkosten voor rekening van Betersport. Als een deel van de bestelling wordt geretourneerd en het resterende bedrag daardoor onder deze drempel komt, behoudt Betersport zich het recht voor om alsnog verzendkosten in rekening te brengen. Deze verzendkosten worden verrekend met het terug te betalen bedrag.


Hoe gaat Betersport om met geretourneerde producten en hoe kan ik bijdragen aan een duurzamere retourprocedure?

Bij Betersport streven we ernaar om samen met jou een positieve impact te hebben op het milieu. Daarom willen we je graag informeren over hoe we omgaan met geretourneerde producten en hoe jij kunt bijdragen aan een duurzamere retourprocedure. Wanneer je een product retourneert, wordt het niet zomaar opnieuw in omloop gebracht. We controleren elk geretourneerd item zorgvuldig om ervoor te zorgen dat het in goede staat verkeert. Als het product nog steeds in perfecte staat is, wordt het opnieuw verkocht om verspilling te voorkomen. Daarnaast willen we je vragen om bewust te zijn van de milieu-impact van retourneren. Probeer producten zo goed mogelijk te verpakken om schade te voorkomen, en als het mogelijk is, bundel geretourneerde items in één doos, zelfs als ze uit verschillende bestellingen komen. Gebruik alsjeblieft geen ducttape, en als je naar het pakketpunt kunt lopen of fietsen, help je mee aan een groenere wereld. Draag te retourneren producten niet en behandel ze met zorg. Bij Betersport moedigen we duurzame retouren aan, en we willen benadrukken dat we producten niet als vrijblijvend beschouwen om uit te proberen. Laten we samenwerken om onze planeet te beschermen en verantwoordelijkheid te nemen voor onze aankopen. Bedankt voor je steun aan onze inspanningen voor een duurzamere toekomst.


Hoe kan ik gebruikmaken van mijn herroepingsrecht bij Betersport?

Je hebt het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop je of een door jou aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet je ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. Je kunt hiervoor gebruikmaken van het modelformulier voor herroeping. Download hier het modelformulier voor herroeping. Je bent hiertoe niet verplicht. Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om jouw mededeling betreffende jouw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken. Als je de overeenkomst herroept, ontvang je alle betalingen die je tot op dat moment hebt gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van jouw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van jouw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Indien je slechts een deel van jouw bestelling retour stuurt dan worden de kosten voor levering niet teruggestort. Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke transactie hebt verricht, tenzij je uitdrukkelijk anderszins hebt ingestemd; in ieder geval zul je voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of totdat jij hebt aangetoond dat je de goederen hebt teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt. Je dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop je het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons hebt medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. Je bent op tijd als je de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken. Als deze 14 dagen verstreken zijn, dan kun je nog gebruikmaken van de retourtermijn tot 30 dagen na de aankoop, mits je voldoet aan de retourvoorwaarden.

Retourneren - uitzonderingen

Sommige producten vallen onder uitzonderingen en kunnen helaas niet geretourneerd worden. Het gaat daarbij om:

  • (Sport)Voeding
  • Speciaal voor jou opgebouwde artikelen
  • Producten die wij vanwege hygiëne niet terug kunnen nemen, bijvoorbeeld hartslagbanden.
  • Samengestelde pakketten, zoals haltersets en cadeaupakketten, kunnen alleen in geheel geretourneerd worden.

Ook voor juist uitgevoerde diensten van vervoerders en monteurs geldt dat wij het aankoopbedrag niet terug kunnen storten. Hieronder vallen:

  • Installatiekosten, zoals opbouwservice
  • Kosten voor bijzondere verzendopties zoals avondlevering

Retourvoorwaarden trampolines

Niet tevreden? Retourneren is geen probleem! Je mag je bestelling binnen 30 dagen gratis retourneren, zolang deze:

  • In originele verpakking zit (zonder teksten of stickers)
  • Compleet is met accessoires en extra’s
  • Alleen licht gemonteerd of getest is
  • Geen gebruikssporen bevat (zoals schade of slijtage)

Let op: Stormschade valt niet onder garantie.

De retourzending is op risico van de verzender, dus verpak alles goed. Voldoet je product niet helemaal aan deze voorwaarden (bijv. geen originele doos of duidelijke gebruikssporen)? Dan rekenen we mogelijk een vergoeding voor de schade. Wil je retourneren? Vul dan eenvoudig het retourformulier in. Zo kunnen we alles snel verwerken!


Hoe kan ik schade/problemen melden aan mijn NordicTrack of ProForm apparaat?

Jammer om te horen dat je problemen hebt met jouw apparaat, dat moet natuurlijk zo snel mogelijk opgelost worden! Echter werkt de serviceafhandeling van NordicTrack en ProForm net iets anders. Omdat de leverancier van deze merken de service- en garantiegevallen graag zelf afhandelt dien je dit ook bij hun te melden. Hier beneden vind je hoe je dit doet.

  1. Log in op de website van ICON waar je het apparaat voorheen als het goed is geregistreerd hebt. Heb je dit nog niet gedaan? Bekijk dan deze pagina . Ga naar het tabje 'Mijn Producten'.
  2. Kies het juiste apparaat en klik op 'Vraag om ondersteuning'.
  3. Klik links in het menu op 'Service Request'.
  4. Vul alle gevraagde informatie in, dit komt direct bij de technische dienst van de leverancier terecht. Zij nemen dan ook contact met jou op voor de afhandeling.

Helaas is het voor onze eigen technische dienst niet mogelijk om onderdelen te versturen of monteurs aan te sturen voor deze apparaten, dit wordt volledig beheerd door de leverancier. Uiteraard staat onze technische dienst wel voor jou klaar ter ondersteuning van bovenstaande!

Wat zijn de retourvoorwaarden?

Het kan natuurlijk altijd voorkomen dat een product minder naar wens blijkt dan verwacht, een maatje te groot of te klein is, de verkeerde kleur gekozen is, of het product simpelweg een iets minder doordachte impulsaankoop is geweest. Wat zijn dan de voorwaarden om mijn product terug te sturen?

Er zijn een aantal voorwaarden die wij stellen om de retourprocedure zo rendabel en makkelijk mogelijk te maken, zodat zowel jij als wij zo zo prettig mogelijk te werk kunnen gaan met het afhandelen van het contact.

Je kunt je binnen 30 dagen, na ontvangst van je product, bij ons melden via het serviceformulier. Voor de juiste verwerking van jouw retourzending is het van belang dat het retourformulier correct is ingevuld. Wil je in dit retourformulier duidelijk aangeven waarom je jouw bestelling wilt retourneren? Zo kunnen wij onze informatievoorzieningen verbeteren. Kies je ervoor om jouw bestelling te retourneren omdat deze beschadigd en/of defect is geleverd? Geef dit dan duidelijk aan om bij het terugboeken van het aankoopbedrag geen geschillen te krijgen.

Wil je een kijkje nemen in onze volledige retourvoorwaarden? Die kun je vinden via deze link.

Ik wil retourneren maar heb de originele verpakking niet meer

Verpakking al weggegooid? Dat kan gevolgen hebben.

We snappen je enthousiasme, maar bewaar de verpakking altijd tot de retourperiode voorbij is. Heb je die toch al weggegooid? Geen zorgen – in veel gevallen kunnen we het apparaat alsnog ophalen. Zorg er dan wel voor dat het volledig opgebouwd en klaarstaat bij de eerste drempel van je woning.

Zonder originele verpakking kunnen we het artikel niet meer als nieuw verkopen. In dat geval brengen we 20% van de aanschafprijs in mindering op het terug te betalen bedrag, omdat het als demo-model wordt verkocht.

Ik heb een ophaalafspraak staan, hoe laat komen ze langs?

Soms kan het voorkomen dat een aankoop toch niet helemaal is waar je naar op zoek was. Het is dan fijn dat je het bij ons kosteloos kunt retourneren*. Inmiddels heb je ook contact gehad met onze klantenservice en is er een ophaalopdracht voor je ingepland, top! Maar hoe laat komen ze langs?

Helaas versturen onze transporteurs geen track & trace codes voor ophaalopdrachten, alleen voor leveringen. Wel kan onze klantenservice in de ochtend van de ophaalopdracht in de portal van de transporteur kijken, hierin staat dan al vaak het tijdvak waarin zij langskomen! Als de ophaalopdracht voor vandaag is ingepland dan kun je hier ook van uit gaan. Wil je toch graag een tijdvak weten? Neem dan contact op met onze klantenservice, zij helpen je graag verder!

Hoe werkt een ophaalopdracht?

We halen je bestelling in de meeste gevallen gratis bij je op. Hiervoor gelden wel een paar voorwaarden:

  • Het artikel zit in de originele verpakking (tenzij opgebouwd geleverd).
  • Het staat klaar bij de eerste drempel van je woning of gebouw.

Voldoe je hieraan? Dan plannen we graag een ophaalafspraak in via onze klantenservice. Is jouw situatie anders? Neem dan even contact met ons op, dan denken we met je mee. Let op: er is geen Track & Trace, maar op de dag van ophalen kunnen wij het tijdvak voor je opzoeken. Bel ons gerust in de ochtend!

Ons retouradres:

Maasbreeseweg 27, 5981 NZ te Panningen

Je bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.


Is je vraag nog niet beantwoord? Neem dan contact met ons op.

loader
Laden...