Levertijd en bezorging


Vragen over levertijd en bezorging? We beantwoorden ze graag!



Ik heb geen bestelbevestiging ontvangen

Allereerst bedankt voor jouw bestelling bij ons! Het komt wel eens voor dat de bestelbevestiging in de spam/ongewenst folder terecht komt, heb je daar al gekeken? Je krijgt sowieso nog een verzendbevestiging per mail zodra we het overdragen aan de transporteur, hier zit ook jouw factuur bij.


Ik heb gisteren besteld, maar nog geen verzendbevestiging ontvangen

Onze collega’s in het magazijn doen hun uiterste best om alle zendingen zo spoedig mogelijk te versturen, maar door de extreme drukte kan het af en toe voorkomen dat jouw pakket een dag later met de transporteur mee gaat. Zodra wij het overdragen aan de transporteur ontvang je een verzendbevestiging per mail.


Wat is de levertijd van mijn bestelling?

We streven ernaar om je bestelling zo snel mogelijk bij je thuis af te leveren. De actuele levertijd vind je in de balk bovenin onze website. Door drukte bij onze vervoerders kan het voorkomen dat je bestelling echter iets langer onderweg is. Zodra wij de bestelling vanuit ons magazijn verzonden hebben, ontvang je een bevestiging en een track en trace code waarmee je de bestelling kunt volgen. Heb je nog geen track en trace code ontvangen? Dan zijn we jouw bestelling nog aan het verwerken.


Mijn pakket wordt vandaag geleverd, hoe laat kan ik deze verwachten?

Per mail heb jij een Track and Trace ontvangen van de transporteur die jouw pakket uitlevert, hier staat altijd de meest actuele informatie in. Hierin komt ook een tijdvak in te staan zodra het bekend is. Het kan soms voorkomen dat er voor bepaalde postcodegebieden geen tijdvak aangegeven kan worden, je ziet dan wel dat de transporteur onderweg is voor levering. Onze klantenservice kan dit tijdvak helaas ook niet opvragen.


Mijn pakket zou vandaag geleverd worden maar ik heb niets ontvangen, wat nu?

Oei, dat is natuurlijk vervelend. Door de extreme drukte en de vele ziektegevallen bij de transporteurs kan het soms voorkomen dat de chauffeurs de geplande routes niet helemaal af krijgen. Deze leveringen zullen dan met prioriteit op de volgende dag gezet worden. Houd jouw Track and Trace in de gaten, hier komt de meest actuele informatie altijd in te staan. Heb jij nog geen verzendbevestiging met Track and Trace ontvangen, dan is het pakket nog niet verzonden uit ons magazijn. Onze excuses! Zodra wij het overdragen aan de transporteur ontvang jij hier natuurlijk een e-mail over.


Ik zie een melding 'manco' staan in mijn Track and Trace, wat nu?

Vervelend dat jouw pakket manco gemeld is! Geen zorgen, een mancomelding houdt niet direct in dat het pakket kwijt is maar dit betekent dat het pakket niet op de plek is waar deze volgens de planning hoorde te zijn. Omdat het momenteel nog extreem druk is bij de transporteurs en zij daar bovenop nog te kampen hebben veel ziektegevallen, kan het voorkomen dat jouw pakket iets later geleverd wordt. Graag willen wij jou dan ook vragen twee werkdagen extra geduld te hebben en jouw Track and Trace goed in de gaten te houden, hier komt altijd de meest actuele informatie in te staan zodra het in uitlevering gaat! Mocht het pakket na twee extra dagen nog altijd op manco staan dan horen wij dat graag van je, dan zullen we een onderzoek starten.


Ik heb een bestelling geplaatst met een pre-order, hoe lang is de levertijd?

Heb je een pre-order geplaatst, dan betekent dit dat het product nog niet bij ons op voorraad is. Wij hebben het product besteld bij onze leverancier en het is nog onderweg naar ons magazijn. We kunnen daarom nog geen exacte levertijd geven, maar wel een schatting (bijvoorbeeld eind februari, medio maart, etc.). Omdat de levering van veel factoren afhankelijk is, kunnen wij er helaas ook wel eens naast zitten. Zodra het product in ons magazijn op voorraad is, ontvang je van ons een e-mail met daarin een track en trace code met een exacte leverdatum.


Toen ik het product bestelde was het op voorraad, nu zie ik dat het is uitverkocht. Geldt dit ook voor mijn bestelling?

Producten die niet op voorraad zijn, zijn niet te bestellen (met uitzondering van pre orders). Heb jij de bestelling wel kunnen plaatsen en betalen, dan betekent het dat je net op tijd bent geweest!


Mijn bestelling is niet compleet geleverd

Vanwege de afmetingen en gewicht van verschillende producten uit je bestelling wordt vaak niet alles in 1 pakket verzonden. Hierdoor kan het voorkomen dat in het sorteerproces bij onze vervoersdienst de pakketten niet bij elkaar blijven en dat een of meerdere pakketjes onverhoopt vertraging oplopen. Is je bestelling niet compleet geleverd, dan willen we je vragen om nog 2 werkdagen te wachten. Is de rest van je bestelling na 2 werkdagen nog steeds niet geleverd, neem dan contact met ons op zodat we een onderzoek kunnen starten.


Ik heb een Force 8 besteld via Albert Heijn, bank geleverd maar dumbbells nog niet, wat nu?

Dat kan inderdaad kloppen! De halterbankjes komen namelijk uit een ander magazijn dan de dumbbellsets en worden ook met een andere transporteur geleverd (TransMission). In de ontvangen Track and Trace code kun jij volgen waar de dumbbellset blijft. Let op: wegens extreme drukte bij de transporteur kan het zijn dat de dumbbells een dag later komen dan gepland.


Ik woon op een etage. Wordt mijn bestelling naar boven gebracht?

Standaard worden de bestellingen geleverd door AllRoad of Transmission. Zij leveren tot aan de eerste drempel van het gebouw. Pakketten worden – ongeacht het gewicht – niet naar de gewenste etage gebracht. In een enkel geval zal de chauffeur genegen zijn het product met jou naar binnen te dragen, maar let op: vanwege de Arbowetgeving en coronamaatregelen is de chauffeur dit niet verplicht! Meer informatie over onze bezorgdiensten vind je op de pagina bezorging.


Wat zijn jullie openingstijden?

De openingstijden van onze klantenservice vind je helemaal onderin onze website en op deze contact-pagina.


Kan ik mijn bestelling komen ophalen?

Ja, als je een aankoopt hebt gedaan in onze showroom, kun je de aankoop direct meenemen, mits het product in ons hoofdmagazijn in Panningen op voorraad is. Artikelen uit andere magazijnen moeten altijd opgestuurd worden. Wil je zeker weten dat je het artikel direct kunt meenemen? Neem dan vooraf contact op met onze klantenservice.


Leveren jullie ook buiten Nederland en België?

Je woont niet in Nederland of België, maar hebt wel een artikel bij ons gezien wat je heel graag wil hebben! Kun je dit ook bij ons bestellen? Leuk om te horen dat je interesse hebt in een van onze artikelen, uiteraard denken we graag met je mee in de levering hiervan. Op dit moment hebben wij alleen vaste afspraken met transporteurs in Nederland en België. Echter houdt dit niet in dat we niets kunnen buiten deze landen! Voor een adres hierbuiten kunnen wij altijd een prijsopgave vragen, dit is geheel vrijblijvend. Je kunt dus zelf nog beslissen of je hier gebruik van wil maken of niet. Wil je zo'n prijsopgave ontvangen? Neem dan snel contact op met onze verkoopafdeling. Geef hierbij de exacte artikelen door die je wil bestellen én het adres waar het geleverd moet worden. We reageren dan zo snel mogelijk met een prijsopgave!


Leveren jullie op etage?

Goed dat je van tevoren even controleert hoe de artikelen geleverd worden, zeker als je voor een groter apparaat wil gaan! Hier beneden vertellen wij jou exact hoe het geleverd wordt. Omdat wij gebruik maken van externe transporteurs zijn wij afhankelijk van de contractvoorwaarden van de chauffeurs die de artikelen leveren. Volgens ARBO-wetgeving mogen zij maar tot 25kg tillen, alles hier boven zal geleverd worden met een steek- of palletwagen. Wanneer zij dit met een steek- of palletwagen aanbieden, zal dit zijn tot de eerste drempel van de woning waar zij met de palletwagens kunnen komen. In het geval van een huis is dit vaak de voordeur, bij een appartementencomplex is dit de portiek beneden. Het zal dus niet standaard tot de voordeur op etage geleverd worden. Er zijn voldoende voorbeelden waarbij een chauffeur - mits er een lift aanwezig is - dit tot de voordeur heeft geleverd, alleen kunnen wij dit nooit van tevoren garanderen. Uiteraard mag je het wel altijd netjes vragen aan de chauffeur. Let op: de eerste drempel is tot hoe ver de pallet- en steekwagens kunnen komen. Denk hierbij ook aan een kiezelpad of trapje zonder omweg (op acceptabele afstand).


Wat betekent 'manco' in mijn track & trace?

Je hebt de verzendbevestiging ontvangen, het pakket is naar je onderweg maar op de dag van levering zie je ineens de status 'manco' staan. Dat kan niet goed zijn, toch? Geen zorgen! Deze status betekent niet direct dat jouw zending verloren is. De status 'manco' houdt in dat jouw pakketje niet op de plek is waar die volgens de planning had moeten zijn. Dit kan bijvoorbeeld komen door het missen van een scan in het verzend-traject. Omdat het pakket vaak wel gewoon mee gaat met de overige pakketten zal een nieuwe scan (op een volgend depot) er vaak voor zorgen dat het weer zichtbaar is in de track & trace! Een 'manco'-melding kan er soms wel voor zorgen dat er een lichte vertraging plaatsvindt in de levering van jouw pakket. De meest actuele status van het pakket kun je dan ook altijd terugvinden in jouw track & trace. Hou deze dus goed in de gaten! Heb je drie werkdagen na de oorspronkelijke leverdag nog altijd geen pakket thuis, neem dan contact op met onze klantenservice. Zij duiken hier graag voor je in!


Kan ik een bezorgdag kiezen bij het bestellen?

Volgende werkdag leveren klinkt goed, maar soms komt dat gewoon niet uit. Het is fijn om te weten dat je dan ook een andere dag kunt kiezen. Wanneer je jouw bestelling gaat afrekenen kom je in het scherm waar je al jouw gegevens invult. Hier zie je ook een kopje 'Bezorgmethode' staan. Door op de oranje tekst te klikken kun je een (doordeweekse) datum kiezen om jouw bestelling te laten leveren. Zo komt het leveren je altijd uit!


Wat als ik niet thuis ben tijdens de levering?

Je staat net onder de douche wanneer de chauffeur bij je aanbelt of je moest de dag van de levering met spoed weg. Dat kan natuurlijk gebeuren. Hoe nu verder? Wanneer je de levering mist zal de chauffeur een kaartje in je brievenbus achterlaten. Hierop staan instructies om een nieuwe levering in te plannen! Mocht je in jouw track & trace zien dat je de levering gemist hebt maar heb je geen kaartje ontvangen? Dan kun je onderstaande stappen volgen om een nieuwe levering in te plannen: AllRoad: Neem telefonisch contact op via 085 505 0555. Zorg ervoor dat je het zendingnummer er bij hebt, te vinden in de track and trace. TransMission: In te plannen via deze link. Zorg ervoor dat je het VVA-nummer er bij hebt, te vinden in de track and trace. Op die manier kun je het pakket alsnog zo spoedig mogelijk ontvangen!


Hoe wordt mijn bestelling geleverd?


Leveren jullie ook buiten Nederland en België?

De bestelling is geplaatst, de verzendbevestiging is binnen en de bestelling is onderweg. Super! Maar hoe wordt het pakket eigenlijk geleverd?

Kleine artikelen worden uiteraard in een doosje gedaan en bij jou aan de deur aangeboden door de gekozen transporteur, kind kan de was doen! In het geval van grote apparaten komt hier iets meer bij kijken, dat benoemen we hier beneden.

Tot waar?

De apparaten worden geleverd tot de eerste drempel van de woning. Onder 'eerste drempel' wordt het punt verstaan tot waar de bezorger kan komen met een steek-/pompwagen. In de meeste gevallen is dit de voordeur van een huis of de portiek beneden bij een appartementencomplex. Heb jij bijvoorbeeld een hoge trede op de weg naar de voordeur? Dan is dit de eerste drempel.

Hoe wordt het apparaat geleverd?

Tenzij anders aangegeven (zoals bijvoorbeeld bij demo's) worden de apparaten grotendeels voor-gemonteerd in de verpakking geleverd. Voor de meeste cardio apparaten hoef je zelf alleen nog de eindmontage te doen. Denk hierbij aan het monteren van een zadel, de pootjes er onder zetten en het stuur met de display monteren. In het geval van krachtapparatuur is hier iets meer montage vereist.

Wil je spieken welke stappen je moet doorlopen voor de montage? Kijk dan alvast in de handleiding, deze staan op de productpagina's er bij.

Kan ik het apparaat ook laten monteren?

Heb je liever dat een vakman het apparaat bij je thuis komt monteren? Dat is mogelijk voor cardio-apparatuur van Senz Sports en FitBike. Deze dienst wordt geleverd met onze montagepartner Zoofy, hierover vind je meer informatie via deze link.


Kan ik mijn bestelling ook komen afhalen?

Je hebt het gewenste artikel al in jouw winkelmandje staan maar woont (of bent binnenkort) in de buurt van Panningen. Eigenlijk net zo makkelijk om het af te halen! Kan dat? Artikelen die wij in voorraad hebben kunnen vaak opgehaald worden bij onze hoofd-locatie in Panningen. Het kan hierbij wel voorkomen dat wij het gewenste artikel uit een ander magazijn hier naartoe moeten halen voordat je het kunt ophalen. Om er zeker van te zijn dat je niet voor niets komt willen wij je wel vragen om vóór het bestellen contact op te nemen met onze klantenservice. Op die manier kunnen wij jouw bestelling handmatig verwerken en een afhaal dag met je afspreken.


Kan ik mijn oude apparaat meegeven bij de levering?

Je bent op zoek naar een nieuw apparaat, hierdoor heb je het oude apparaat niet meer nodig en staat deze misschien in de weg. Het is de moeite niet meer om deze op Marktplaats te zetten, wat zijn nu de opties?

Heb je een nieuw apparaat aangeschaft en staat je oude apparaat in de weg? In veel gevallen kunnen wij jouw oude apparaat meenemen wanneer wij het nieuwe apparaat komen bezorgen. Dit gebeurt in het kader van een recycle-opdracht.

Voorwaarden voor het ophalen van het oude apparaat:

  • Het apparaat is volledig opgebouwd;
  • Het apparaat heeft een stroomkabel of adapter;
  • Het apparaat staat klaar bij de eerste drempel van de woning (het punt tot waar de bezorger met een steekwagen of pompwagen kan komen, meestal de voordeur of portiek);
  • Er is een nieuw apparaat bij ons besteld.

Wil je dat wij jouw oude apparaat meenemen, neem dan altijd vooraf contact op met onze via klantenservice om de ophaalopdracht te laten inplannen.

Gaat het om een apparaat dat niet bij ons is gekocht? Vermeld dan bij je aanvraag altijd het merk en een indicatie van het gewicht. Zonder deze informatie kan de ophaalopdracht niet worden ingepland.

Voldoet het apparaat niet aan bovenstaande voorwaarden, bijvoorbeeld doordat het geen adapter heeft, dan kun je het eenvoudig en snel laten ophalen door een lokale ijzerhandelaar. Zij nemen dit vaak kosteloos mee.


Kan ik direct contact opnemen met de vervoerder?

Jouw pakket is onderweg, super! Alleen zie je nu dat er een foutje staat in de adresgegevens, dat kan gebeuren. Hoe zorg je dat dit alsnog goed gaat? Er zijn een aantal redenen te bedenken waarom je de vervoerder wil contacteren, van foute adresgegevens tot het inplannen van een nieuw levermoment. Uiteraard helpen wij als Betersport je hier graag mee verder maar soms werkt het gewoon makkelijker en sneller om direct contact op te nemen met de vervoerder. Op jouw factuur kun je altijd terugvinden met welke vervoerder het pakket verzonden is. Ook vind je dit terug in de track & trace die je hebt ontvangen na verzending. Hier beneden vind je de contactgegevens van de transporteurs: AllRoad: 085 505 0555. Zorg ervoor dat je het zendingnummer er bij hebt, te vinden in de track and trace. TransMission: 0495 820 940. Zorg ervoor dat je het VVA-nummer er bij hebt, te vinden in de track and trace. Mocht het niet direct opgelost kunnen worden met de vervoerder dan staat onze klantenservice klaar om je verder te helpen!

Meer informatie over de vervoerders? Bekijk de pagina over onze vervoerders

Hoe zeker is de verwachte levertermijn die op de site staat?

Na veel onderzoek ben je er toch uit; je hebt jouw perfecte artikel gevonden! Alleen zie je nu dat deze niet direct leverbaar is, hierbij staat de melding 'Verwachte levering in week 45'. Hoe zeker is dat? Wanneer wij op de site communiceren met een verwachte levering dan is dat op basis van de meest actuele informatie die wij hebben. Omdat het een verwachting blijft, kunnen wij dit niet 100% garanderen. Mocht de verwachte levertijd veranderen dan passen we dit uiteraard aan op de site.


Moet ik tekenen voor ontvangst?

Uiteraard wil jij dat jouw pakket zo soepel mogelijk geleverd wordt, jij wil immers aan de slag! De chauffeur staat bij je aan de deur binnen het gestelde tijdvak, maar moet je tekenen voor ontvangst? In het grootste deel van de leveringen moet je inderdaad tekenen voor ontvangst, dit is omdat jouw pakketje geleverd wordt door een transporteur. Zij hebben een handtekening nodig om jouw zending te mogen aftekenen als 'geleverd'. Heb jij een pakketje dat door de brievenbus past? Dan hoef je natuurlijk niet te tekenen voor ontvangst. Het kan natuurlijk voorkomen dat jij de dag van de levering niet thuis bent, balen! Je kunt dan speciale toestemming geven om het pakket ergens achter te laten (bijvoorbeeld op een beschutte plek in de tuin of onder een carport). Hiervoor dien je altijd tijdig schriftelijk toestemming te geven aan onze klantenservice, zij kunnen dit doorgeven aan de transporteur.


Wat is de levertijd in Nederland en België?

Je kan natuurlijk niet wachten op je pakket en wil graag weten wanneer je dit ontvangt, begrijpelijk! Maar wat is de levertijd? Onze levertijd staat altijd vermeld op onze website, zowel op de pagina waar je alle artikelen kan vinden als bij het artikel zelf. Deze kun je bijvoorbeeld vinden onder de prijs. In België dient er rekening gehouden te worden één extra werkdag bovenop de dag die je ziet staan. Onze vervoerder heeft een aantal postcodes in België waar er twee dagen over het leveren gedaan wordt. Het kan dus ook zomaar zijn dat jouw pakket binnen één dag geleverd wordt in België (dit geldt voor het grootste deel van België. De meest actuele informatie vind je altijd terug in de track & trace. Hou hier rekening mee, dan komt het helemaal goed!


Hoe laat kan ik mijn pakket verwachten?

Leuk, je bestelling komt eraan! In al jouw enthousiasme ben je natuurlijk benieuwd hoe laat jouw pakketje er is. Waar kun je dit controleren? Wanneer jouw bestelling bij ons opgehaald wordt door de vervoerder ontvang je per mail de verzendbevestiging. Afhankelijk van de vervoerder kun je de track & trace terugvinden in diezelfde mail, zo niet dan krijg je deze spoedig hierna los opgestuurd. Normaliter kun je het pakketje de volgende werkdag bij jou thuis verwachten. In de ochtend van de levering zal er - zodra de transporteur de planning af heeft - in de track & trace een tijdvak zichtbaar worden waarin jij de chauffeur kunt verwachten! Voor vragen over de levering of een aanpassing van lever-dag kun je het beste direct contact opnemen met de vervoerder, zij hebben de meest actuele informatie. Deze zijn telefonisch te bereiken via: TransMission: 0495-820950 Allroad: 0855050555 , keuzemenu optie 1.


Ik heb nog geen track and trace ontvangen voor mijn bestelling

Als je een bestelling hebt geplaatst wil je ook graag weten wanneer je deze gaat ontvangen. Na het bestellen krijg je van ons meteen een bevestigingsmail en wanneer het pakket ons magazijn heeft verlaten een track & trace code. Heb je geen track & trace code gekregen terwijl je die eigenlijk wel had moeten hebben? Dan kun je contact opnemen met onze klantenservice. Neem voor de zekerheid alvast even je bestelnummer bij de hand, dan kunnen we je zo snel mogelijk helpen!


Het product dat ik wil bestellen staat op 'levertijd onbekend

Heb je nét jouw perfecte artikel gevonden, is het niet in voorraad. Zal je altijd zien! Is er dan wel een indicatie wanneer het weer binnen komt? Wanneer een artikel op 'levertijd onbekend' staat, dan is de levertijd op dat moment echt nog onbekend. Wij hebben dan ook geen verdere indicatie wanneer het mogelijk weer binnen komt, dit komt vaak pas heel laat in het leverproces. Zodra er bij ons meer informatie is dan zullen wij dat altijd communiceren op de product-pagina. Het is wel mogelijk om automatisch een seintje te krijgen wanneer het artikel weer in voorraad is! Als je een account maakt op de website dan is het mogelijk om een artikelen te "liken". Dit doe je door op het hartje te drukken in het categorieoverzicht of op de product-pagina. Voor deze artikelen ontvang jij een melding wanneer ze weer beschikbaar zijn.


Is je vraag nog niet beantwoord? Neem dan contact met ons op.

loader
Laden...