Klantreviews

Betersport scoort een 9.1/10 op basis van 575 recensies bij Feedback Company.

Filters
Klantreviews

Betersport scoort een 9.1/10 op basis van 575 recensies bij Feedback Company.

Polsgewichten

Trainen met lichaamsgewichtjes is zeer effectief voor het opbouwen van spiermassa, conditieverbetering en vetverbranding. Onder lichaamsgewichten verstaan we onder andere gewichtsvesten, enkelgewichten en polsgewichten. Deze gewichten maken je normale (sport-)beweging zwaarder, waardoor je sneller progressie kunt boeken.

Op deze pagina vind je (verstelbare) polsgewichten om zwaarder te kunnen trainen. Je kunt polsgewichten zowel gebruiken bij cardio- als krachttraining.

Hieronder beantwoorden we de meest gestelde vragen over polsgewichten:

Klik hier voor de volledige beschrijving
Beschrijving

Trainen met lichaamsgewichtjes is zeer effectief voor het opbouwen van spiermassa, conditieverbetering en vetverbranding. Onder lichaamsgewichten verstaan we onder andere gewichtsvesten, enkelgewichten en polsgewichten. Deze gewichten maken je normale (sport-)beweging zwaarder, waardoor je sneller progressie kunt boeken.

Op deze pagina vind je (verstelbare) polsgewichten om zwaarder te kunnen trainen. Je kunt polsgewichten zowel gebruiken bij cardio- als krachttraining.

Hieronder beantwoorden we de meest gestelde vragen over polsgewichten:

Trainingen waar je je eigen lichaamsgewicht gebruikt, in plaats van dumbells of andere gewichten, heeft een paar voordelen. Ten eerste is het veel minder blessuregevoelig om met lichaamsgewicht te trainen ten opzichte van krachttraining in de sportschool. Dit omdat je bewegingen maakt die je lichaam kent en dus minder zwaar voor de gewrichten is. Met andere krachttraining maak je eerder onnatuurlijke bewegingen die je spieren veel meer belasten. Hierdoor is de kans op blessures groter. Ook zijn lichaamsgewichten klein, waardoor je ze makkelijk ergens mee naartoe kunt nemen.


Waarom Polsgewichten gebruiken?

Polsgewichten maken je huidige training net een beetje zwaarder. Wanneer je na een trainingsperiode de polsgewichtjes weer afdoet, zal de beweging een stuk lichter en soepeler aanvoelen. Polsgewichten kunnen je tevens helpen met extra calorieën te verbranden. Het kan ook een verborgen training zijn. Als je tijdens klusjes zoals stofzuigen de Polsgewichten omdoet, verbrand je al snel net een beetje meer dan je normaal zult doen.


Wat voor oefeningen kun je doen met Polsgewichten?

Met polsgewichten ligt de focus al snel op de armen en bovenlichaam. Hiervoor kun je dan ook verschillende oefeningen doen. Denk hierbij aan:

  • Biceps curl - Deze oefening is zowel staand als zittend mogelijk. Je zorgt dat je arm naar beneden gestrekt is en vanuit hier beweeg je je palm langzaam omhoog. De beweging doe je alleen met je onderarm. Dit doe je zo ver als kan en dan op het laatst span je ook de biceps nog eens extra aan.
  • Tricep kickbacks - Het makkelijkste is om deze oefening te doen, terwijl je met een hand ergens op kunt steunen. Je strekt vervolgens je arm na achteren toe totdat deze parallel is met de vloer. De bovenarm blijft stil en je strekt de onderarm.
  • Lateral raise - Je gaat rechtop staan met je handen ontspannen naast je lichaam. Vanuit hier strek je je armen in een zijwaartse beweging tot ze parallel zijn met de grond. Nu beweeg je ze weer rustig terug.
  • Triceps extension - Bij deze oefening neem je een staande houding. Je zakt licht door de knieën en spant de buikspieren goed aan. Hou je arm gestrekt boven je hoofd, en laat de onderarm dan langzaam zakken zodat je hand achter je hoofd komt. Vanuit hier strek je je arm weer.
  • Jogging - Dit spreekt uiteraard voor zich. Lekker een stukje joggen of rennen, maar dan met polsbanden om. Belangrijk hier is om niet te starten met een te zwaar gewicht. Als je dit doet kun je je vorm veranderen door bijvoorbeeld meer met je armen te zwaaien. Deze extra belasting op de spieren kan dan zorgen voor blessures.

  • Uiteraard zijn er nog veel meer oefeningen te doen met polsgewichten. Let er vooral op dat je niet gelijk naar het zwaarste gewicht springt, aangezien dit dan al snel voor blessures kan zorgen. Het beste is altijd om het gewoon rustig op te bouwen.

Filteren
Sorteren

Op voorraad bij leverancier

Merk: inSportline | Type: Verzwaarde handschoen | Garantie: 1 jaar

    Nog 3 op voorraad

    Merk: inSPORTline | Type: Pols-en Enkelgewicht | Garantie: 1 jaar

      Voor 21:00 besteld morgen in huis

      Merk: inSPORTline | Type: Pols-en Enkelgewicht | Garantie: 1 jaar

        Op voorraad bij leverancier

        Merk: inSPORTline | Type: Polsgewicht | Garantie: 1 jaar

          Nog 1 op voorraad

          Merk: RS Sports | Type: Manchet | Garantie: 1 jaar

            Nog 3 op voorraad

            Merk: inSPORTline | Type: Pols-en Enkelgewicht | Garantie: 1 jaar

              Op voorraad bij leverancier

              Handig duimgat | Stevig materiaal
                5.0 (1 review)
                 

                Zie voorraad op de productpagina

                Merk: Kettler | Type: Manchet | Garantie: 1 jaar

                  Nog 1 op voorraad

                  Merk: RS Sports | Type: Manchet | Garantie: 1 jaar

                    Nog 3 op voorraad

                    Merk: Kettler | Type: Manchet | Garantie: 1 jaar

                      Neem contact op voor levertijd

                      Merk: Kettler | Type: Manchet | Garantie: 1 jaar

                        Op voorraad bij leverancier

                        Merk: RS Sports | Type: Manchet | Garantie: 1 jaar

                          Niet op voorraad

                          Handig duimgat | Stevig materiaal

                          Niet op voorraad

                            Op voorraad bij leverancier

                            Merk: Lifemaxx | Type: Manchet | Garantie: 1 jaar

                              Waarom Lichaamsgewicht training?

                              Trainingen waar je je eigen lichaamsgewicht gebruikt, in plaats van dumbells of andere gewichten, heeft een paar voordelen. Ten eerste is het veel minder blessuregevoelig om met lichaamsgewicht te trainen ten opzichte van krachttraining in de sportschool. Dit omdat je bewegingen maakt die je lichaam kent en dus minder zwaar voor de gewrichten is. Met andere krachttraining maak je eerder onnatuurlijke bewegingen die je spieren veel meer belasten. Hierdoor is de kans op blessures groter. Ook zijn lichaamsgewichten klein, waardoor je ze makkelijk ergens mee naartoe kunt nemen.


                              Waarom Polsgewichten gebruiken?

                              Polsgewichten maken je huidige training net een beetje zwaarder. Wanneer je na een trainingsperiode de polsgewichtjes weer afdoet, zal de beweging een stuk lichter en soepeler aanvoelen. Polsgewichten kunnen je tevens helpen met extra calorieën te verbranden. Het kan ook een verborgen training zijn. Als je tijdens klusjes zoals stofzuigen de Polsgewichten omdoet, verbrand je al snel net een beetje meer dan je normaal zult doen.


                              Wat voor oefeningen kun je doen met Polsgewichten?

                              Met polsgewichten ligt de focus al snel op de armen en bovenlichaam. Hiervoor kun je dan ook verschillende oefeningen doen. Denk hierbij aan:

                              • Biceps curl - Deze oefening is zowel staand als zittend mogelijk. Je zorgt dat je arm naar beneden gestrekt is en vanuit hier beweeg je je palm langzaam omhoog. De beweging doe je alleen met je onderarm. Dit doe je zo ver als kan en dan op het laatst span je ook de biceps nog eens extra aan.
                              • Tricep kickbacks - Het makkelijkste is om deze oefening te doen, terwijl je met een hand ergens op kunt steunen. Je strekt vervolgens je arm na achteren toe totdat deze parallel is met de vloer. De bovenarm blijft stil en je strekt de onderarm.
                              • Lateral raise - Je gaat rechtop staan met je handen ontspannen naast je lichaam. Vanuit hier strek je je armen in een zijwaartse beweging tot ze parallel zijn met de grond. Nu beweeg je ze weer rustig terug.
                              • Triceps extension - Bij deze oefening neem je een staande houding. Je zakt licht door de knieën en spant de buikspieren goed aan. Hou je arm gestrekt boven je hoofd, en laat de onderarm dan langzaam zakken zodat je hand achter je hoofd komt. Vanuit hier strek je je arm weer.
                              • Jogging - Dit spreekt uiteraard voor zich. Lekker een stukje joggen of rennen, maar dan met polsbanden om. Belangrijk hier is om niet te starten met een te zwaar gewicht. Als je dit doet kun je je vorm veranderen door bijvoorbeeld meer met je armen te zwaaien. Deze extra belasting op de spieren kan dan zorgen voor blessures.

                              • Uiteraard zijn er nog veel meer oefeningen te doen met polsgewichten. Let er vooral op dat je niet gelijk naar het zwaarste gewicht springt, aangezien dit dan al snel voor blessures kan zorgen. Het beste is altijd om het gewoon rustig op te bouwen.

                              Wanneer wil je de bestelling ontvangen?
                              Een kado van ons, speciaal voor jou!
                              Verder winkelen Toegevoegd aan je winkelmandje!
                              Garantie aan huis 1 jaar!

                              1 jaar garantie aan huis

                              • Altijd zeker van de beste service aan huis
                              • Geen transport of monteur kosten
                              • Alleen vooraf te bestellen

                              Waarvoor ben je verzekerd

                              Naast de standaard fabrieksgarantie garantie op je product ben je hiermee voor het onderstaande verzekerd.

                                • Je hoeft bij een defect niet zelf het product naar onze werkplaats te sturen. Je hebt dus geen transport kosten.
                                • Als een monteur op locatie dient te komen hoef je hiervoor geen voorrijd kosten of uurtarief te betalen.
                                • Onderdelen om je product te repareren vallen onder de verzekeren en hoef jij natuurlijk niet te betalen.

                              Let erop dat de garantie aan huis alleen vooraf af te sluiten is. Voor eenvoudige zaken zullen wij je eerst proberen op afstand proberen te helpen. Mocht dit niet mogelijk zijn dan komen we het defect bij jou thuis oplossen. Dit om ervoor te zorgen dat het probleem zo snel mogelijk verholpen is en jij voor zo snel mogelijk kunt sporten!

                              Garantie aan huis 2 jaar!

                              2 jaar garantie aan huis

                              • Altijd zeker van de beste service aan huis
                              • Geen transport of monteur kosten
                              • Alleen vooraf te bestellen

                              Waarvoor ben je verzekerd

                              Naast de standaard fabrieksgarantie garantie op je product ben je hiermee voor het onderstaande verzekerd.

                              • Je hoeft bij een defect niet zelf het product naar onze werkplaats te sturen. Je hebt dus geen transport kosten.
                              • Als een monteur op locatie dient te komen hoef je hiervoor geen voorrijd kosten of uurtarief te betalen.
                              • Onderdelen om je product te repareren vallen onder de verzekeren en hoef jij natuurlijk niet te betalen.
                              • Let erop dat de garantie aan huis alleen vooraf af te sluiten is. Voor eenvoudige zaken zullen wij je eerst proberen op afstand proberen te helpen. Mocht dit niet mogelijk zijn dan komen we het defect bij jou thuis oplossen. Dit om ervoor te zorgen dat het probleem zo snel mogelijk verholpen is en jij voor zo snel mogelijk kunt sporten!

                              Garantie aan huis 3 jaar!

                              3 jaar garantie aan huis

                              • Altijd zeker van de beste service aan huis
                              • Geen transport of monteur kosten
                              • Alleen vooraf te bestellen

                              Waarvoor ben je verzekerd

                              Naast de standaard fabrieksgarantie garantie op je product ben je hiermee voor het onderstaande verzekerd.

                                • Je hoeft bij een defect niet zelf het product naar onze werkplaats te sturen. Je hebt dus geen transport kosten.
                                • Als een monteur op locatie dient te komen hoef je hiervoor geen voorrijd kosten of uurtarief te betalen.
                                • Onderdelen om je product te repareren vallen onder de verzekeren en hoef jij natuurlijk niet te betalen.

                              Let erop dat de garantie aan huis alleen vooraf af te sluiten is. Voor eenvoudige zaken zullen wij je eerst proberen op afstand proberen te helpen. Mocht dit niet mogelijk zijn dan komen we het defect bij jou thuis oplossen. Dit om ervoor te zorgen dat het probleem zo snel mogelijk verholpen is en jij voor zo snel mogelijk kunt sporten!