Crosstraining

Battle rope

Pull up bar

Push up bar

Medicine ball

Dumbbells

Slam ball

Power bands

Ab wheel

Foam roller

Wat is crosstraining nou precies en hoe is crosstraining ontstaan?

Crosstraining is in de jaren '90 ontwikkeld door de Amerikanen Greg Glassman en Lauren Jenai. Zij bedachten een vorm van fitness waarbij gewichtheffen, gymnastiek en conditietraining gecombineerd werd. Door de snelle resultaten die je met deze sport kunt bereiken, heeft crosstraining inmiddels de hele wereld veroverd. Een training bestaat uit een aantal functionele lichaamsbewegingen, zoals tillen, gooien, klimmen, trekken, springen en rennen. Met deze oefeningen train je zoveel mogelijk verschillende spiergroepen. Bij de crosstraining workouts ligt de focus op snel in vorm komen.

De sport wordt dan ook veel beoefend door professionele atleten, die crosstraining als een perfecte basis zien. Maar eigenlijk kan iedereen, jong of oud, fit of wat minder fit, de sport beoefenen. De crosstraining workouts zijn namelijk gemakkelijk aan te passen aan jouw eigen niveau.

Gewichtheffen en powerliften zijn nog nooit zo populair geweest als nu, mede dankzij crosstraining. Crosstraining kan als prima basis dienen om je vervolgens te specialiseren in powerliften of gewichtheffen. Er zijn ontzettend veel mensen die nu aan crosstraining doen, waardoor je veel eerder talent vindt voor bovengenoemde sporten.


Wat zijn de voordelen van crosstraining?

Crosstraining helpt mensen in groepsverband en in een competitieve omgeving werken aan hun algehele fitheid. Dit wordt voor de verandering eens niet gedaan met op en neer springen, plastic gewichten van een halve gram of dansen. Crosstraining brengt man en vrouw, jong en oud, in contact met barbells en serieuze gewichten. Wereldwijd stappen mensen van de hometrainers af om te starten met deadliften, squatten, overhead pressen en andere effectieve crosstraining oefeningen. Crosstraining kent verder nog veel voordelen die we hieronder uitgewerkt hebben.

Allereerst voelt elke crosstraining training aan als een nieuwe uitdaging. Elke training ga je maar weer tot het uiterste en verleg je zowel mentale- als fysieke grenzen. De oefeningen zijn afwisselend, zodat je lichaam elke keer opnieuw uitgedaagd wordt. De zware trainingen leren je aan niet op te geven wanneer het even zwaar wordt. Hierdoor zoek je elke training opnieuw nieuwe grenzen op. Je mentale kracht zal ontwikkelen doordat je boven je eigen grenzen stijgt en opgeven geen mogelijkheid is bij elke workout. Al met al zal je uithoudingsvermogen ook enorm ontwikkeld worden, omdat crosstraining zeer intensief is, je constant nieuwe grenzen verlegt en je geleerd wordt niet op te geven wanneer het even zwaar wordt.

Ook zal crosstraining nog enkele fysieke voordelen hebben. Crosstraining is zeer geschikt voor het verbeteren van de lichaamssamenstelling. De meeste work-outs bij crosstraining zijn full-body gericht waardoor alle spieren in je gehele lichaam samenwerken. Zo train je automatisch voor een gebalanceerd lichaam, waarbij jouw krachtverdeling en optische verhoudingen beter zullen kloppen. Naast een gebalanceerde lichaamssamenstelling, zal je ook leniger, atletischer en vele malen sterker dan voorheen worden door crosstraining. De hoge intensiviteit van de workouts zorgen daarnaast voor een hoge calorie verbranding. Dit leidt vervolgens tot een toename van de vetvrije massa en een daling van het vetpercentage. Uiteindelijk leiden al deze voordelen logischerwijs tot verbetering van het algehele figuur op een gezonde manier.

Ten slotte wordt snel een hechte crosstraining community ontwikkeld onder de mensen die samen de crosstraining trainingen bijwonen. Hierdoor worden de trainingen over het algemeen als leuk ervaren en houden de Cross Fitters vaak ook langer de workouts vol. Veel mensen die naar de sportschool gaan missen het gevoel van samenhorigheid en zonder iemand in de directe omgeving om je te pushen, blijf je al snel thuis. Crosstrainers houden van crosstraining en kunnen dit daarom ook consistent blijven doen, wat resultaten bevordert.

Uit alle bovengenoemde voordelen van crosstraining, is op te maken dat crosstraining een leuke manier van sporten is en daarnaast ook zeer effectief. Wil je dus graag een intensieve sport beoefenen om zowel je kracht, als je conditie, lenigheid, balans etc. te ontwikkelen? Dan is crosstraining meer dan geschikt voor jou!


Aan de slag met crosstraining attributen

Bij de crosstraining workouts wordt gebruik gemaakt van verschillend crosstraining materiaal, crosstraining accessoires en andere crosstraining artikelen. Met elk attribuut train je weer andere delen van je lichaam. Zo kun je bijvoorbeeld aan de slag met pull up barsdumbbells, een crosstraining springtouw of medicijnballen. Met gewichten, zowel in de vorm van dumbbells alsook in de vorm van zware ballen, doe je oefeningen als stoten, tillen en werpen. Op deze manier vergroot je de kracht in je spieren, maar je werkt ook aan je coördinatie, balans, flexibiliteit en uithoudingsvermogen.

Andere attributen die veel gebruikt worden bij crosstraining workouts zijn foam rollers, powerbands  of fitnesselastieken en roeiapparaten. Hiermee train je onder andere je behendigheid en snelheid. Ook de battle ropes en power wheels  zijn onmisbaar voor iedereen die serieus met de sport aan de slag gaat.


Optimaal fit met het crosstraining programma

De crosstraining workouts zijn zeer explosief. De oefeningen die je met de kettlebells, power wheels of springtouwen doet, duren gemiddeld 5 tot 15 minuten. Na deze oefening volgt direct een andere oefening. Door de crosstraining workouts goed af te wisselen, komt je hele lichaam in topvorm. Door middel van crosstraining afvallen wordt ook als effectief beschouwd omdat je veel calorieën verbrand in korte duur met crosstraining. Crosstraining is een compleet programma. Het programma bestaat daarom niet alleen uit oefeningen, maar ook uit een dieetplan.

Aanbevolen wordt dat je dagelijks 40% koolhydraten, 30% eiwit en 30% vet eet. Dit zit onder andere in groenten, fruit, vlees, noten en zaden. Zetmeel en suikers zijn uit den boze. Het handige van crosstraining is dat je crosstraining oefeningen thuis ook uit kunt voeren. Beginnende sporters komen al een heel eind met kettlebells, barbells, een springtouw en een power wheel. Wil je het professioneler aanpakken, dan kan je natuurlijk ook wat grotere apparaten aanschaffen. Zo heb je alles in huis om optimaal fit te worden.


Crosstraining materiaal kopen?

Wil jij graag crosstraining materiaal kopen of wil je meer informatie over ons crosstraining materiaal? Wij hebben een breed- en divers assortiment aan crosstraining materiaal en crosstraining accessoires te koop, van een crosstraining springtouw tot en met ab wheels, slam balls of powerbands. Neem vrijblijvend contact met ons op indien je meer geïnformeerd wil zijn omtrent crosstraining in het algemeen of over ons crosstraining materiaal. Je kunt ons bellen op +31 (0) 77 321 10 75 of e-mailen naar info@betersport.nl. Tevens is het mogelijk om met onze medewerkers te chatten, dit kan via de chat-functie rechtsonder in beeld.


Klik hier voor de volledige beschrijving
Beschrijving

Battle rope

Pull up bar

Push up bar

Medicine ball

Dumbbells

Slam ball

Power bands

Ab wheel

Foam roller

Wat is crosstraining nou precies en hoe is crosstraining ontstaan?

Crosstraining is in de jaren '90 ontwikkeld door de Amerikanen Greg Glassman en Lauren Jenai. Zij bedachten een vorm van fitness waarbij gewichtheffen, gymnastiek en conditietraining gecombineerd werd. Door de snelle resultaten die je met deze sport kunt bereiken, heeft crosstraining inmiddels de hele wereld veroverd. Een training bestaat uit een aantal functionele lichaamsbewegingen, zoals tillen, gooien, klimmen, trekken, springen en rennen. Met deze oefeningen train je zoveel mogelijk verschillende spiergroepen. Bij de crosstraining workouts ligt de focus op snel in vorm komen.

De sport wordt dan ook veel beoefend door professionele atleten, die crosstraining als een perfecte basis zien. Maar eigenlijk kan iedereen, jong of oud, fit of wat minder fit, de sport beoefenen. De crosstraining workouts zijn namelijk gemakkelijk aan te passen aan jouw eigen niveau.

Gewichtheffen en powerliften zijn nog nooit zo populair geweest als nu, mede dankzij crosstraining. Crosstraining kan als prima basis dienen om je vervolgens te specialiseren in powerliften of gewichtheffen. Er zijn ontzettend veel mensen die nu aan crosstraining doen, waardoor je veel eerder talent vindt voor bovengenoemde sporten.


Wat zijn de voordelen van crosstraining?

Crosstraining helpt mensen in groepsverband en in een competitieve omgeving werken aan hun algehele fitheid. Dit wordt voor de verandering eens niet gedaan met op en neer springen, plastic gewichten van een halve gram of dansen. Crosstraining brengt man en vrouw, jong en oud, in contact met barbells en serieuze gewichten. Wereldwijd stappen mensen van de hometrainers af om te starten met deadliften, squatten, overhead pressen en andere effectieve crosstraining oefeningen. Crosstraining kent verder nog veel voordelen die we hieronder uitgewerkt hebben.

Allereerst voelt elke crosstraining training aan als een nieuwe uitdaging. Elke training ga je maar weer tot het uiterste en verleg je zowel mentale- als fysieke grenzen. De oefeningen zijn afwisselend, zodat je lichaam elke keer opnieuw uitgedaagd wordt. De zware trainingen leren je aan niet op te geven wanneer het even zwaar wordt. Hierdoor zoek je elke training opnieuw nieuwe grenzen op. Je mentale kracht zal ontwikkelen doordat je boven je eigen grenzen stijgt en opgeven geen mogelijkheid is bij elke workout. Al met al zal je uithoudingsvermogen ook enorm ontwikkeld worden, omdat crosstraining zeer intensief is, je constant nieuwe grenzen verlegt en je geleerd wordt niet op te geven wanneer het even zwaar wordt.

Ook zal crosstraining nog enkele fysieke voordelen hebben. Crosstraining is zeer geschikt voor het verbeteren van de lichaamssamenstelling. De meeste work-outs bij crosstraining zijn full-body gericht waardoor alle spieren in je gehele lichaam samenwerken. Zo train je automatisch voor een gebalanceerd lichaam, waarbij jouw krachtverdeling en optische verhoudingen beter zullen kloppen. Naast een gebalanceerde lichaamssamenstelling, zal je ook leniger, atletischer en vele malen sterker dan voorheen worden door crosstraining. De hoge intensiviteit van de workouts zorgen daarnaast voor een hoge calorie verbranding. Dit leidt vervolgens tot een toename van de vetvrije massa en een daling van het vetpercentage. Uiteindelijk leiden al deze voordelen logischerwijs tot verbetering van het algehele figuur op een gezonde manier.

Ten slotte wordt snel een hechte crosstraining community ontwikkeld onder de mensen die samen de crosstraining trainingen bijwonen. Hierdoor worden de trainingen over het algemeen als leuk ervaren en houden de Cross Fitters vaak ook langer de workouts vol. Veel mensen die naar de sportschool gaan missen het gevoel van samenhorigheid en zonder iemand in de directe omgeving om je te pushen, blijf je al snel thuis. Crosstrainers houden van crosstraining en kunnen dit daarom ook consistent blijven doen, wat resultaten bevordert.

Uit alle bovengenoemde voordelen van crosstraining, is op te maken dat crosstraining een leuke manier van sporten is en daarnaast ook zeer effectief. Wil je dus graag een intensieve sport beoefenen om zowel je kracht, als je conditie, lenigheid, balans etc. te ontwikkelen? Dan is crosstraining meer dan geschikt voor jou!


Aan de slag met crosstraining attributen

Bij de crosstraining workouts wordt gebruik gemaakt van verschillend crosstraining materiaal, crosstraining accessoires en andere crosstraining artikelen. Met elk attribuut train je weer andere delen van je lichaam. Zo kun je bijvoorbeeld aan de slag met pull up barsdumbbells, een crosstraining springtouw of medicijnballen. Met gewichten, zowel in de vorm van dumbbells alsook in de vorm van zware ballen, doe je oefeningen als stoten, tillen en werpen. Op deze manier vergroot je de kracht in je spieren, maar je werkt ook aan je coördinatie, balans, flexibiliteit en uithoudingsvermogen.

Andere attributen die veel gebruikt worden bij crosstraining workouts zijn foam rollers, powerbands  of fitnesselastieken en roeiapparaten. Hiermee train je onder andere je behendigheid en snelheid. Ook de battle ropes en power wheels  zijn onmisbaar voor iedereen die serieus met de sport aan de slag gaat.


Optimaal fit met het crosstraining programma

De crosstraining workouts zijn zeer explosief. De oefeningen die je met de kettlebells, power wheels of springtouwen doet, duren gemiddeld 5 tot 15 minuten. Na deze oefening volgt direct een andere oefening. Door de crosstraining workouts goed af te wisselen, komt je hele lichaam in topvorm. Door middel van crosstraining afvallen wordt ook als effectief beschouwd omdat je veel calorieën verbrand in korte duur met crosstraining. Crosstraining is een compleet programma. Het programma bestaat daarom niet alleen uit oefeningen, maar ook uit een dieetplan.

Aanbevolen wordt dat je dagelijks 40% koolhydraten, 30% eiwit en 30% vet eet. Dit zit onder andere in groenten, fruit, vlees, noten en zaden. Zetmeel en suikers zijn uit den boze. Het handige van crosstraining is dat je crosstraining oefeningen thuis ook uit kunt voeren. Beginnende sporters komen al een heel eind met kettlebells, barbells, een springtouw en een power wheel. Wil je het professioneler aanpakken, dan kan je natuurlijk ook wat grotere apparaten aanschaffen. Zo heb je alles in huis om optimaal fit te worden.


Crosstraining materiaal kopen?

Wil jij graag crosstraining materiaal kopen of wil je meer informatie over ons crosstraining materiaal? Wij hebben een breed- en divers assortiment aan crosstraining materiaal en crosstraining accessoires te koop, van een crosstraining springtouw tot en met ab wheels, slam balls of powerbands. Neem vrijblijvend contact met ons op indien je meer geïnformeerd wil zijn omtrent crosstraining in het algemeen of over ons crosstraining materiaal. Je kunt ons bellen op +31 (0) 77 321 10 75 of e-mailen naar info@betersport.nl. Tevens is het mogelijk om met onze medewerkers te chatten, dit kan via de chat-functie rechtsonder in beeld.


Klantreviews

Betersport scoort een 9.1/10 op basis van 573 recensies bij Feedback Company.

Wanneer wil je de bestelling ontvangen?
Een kado van ons, speciaal voor jou!
Verder winkelen Toegevoegd aan je winkelmandje!
Garantie aan huis 1 jaar!

1 jaar garantie aan huis

  • Altijd zeker van de beste service aan huis
  • Geen transport of monteur kosten
  • Alleen vooraf te bestellen

Waarvoor ben je verzekerd

Naast de standaard fabrieksgarantie garantie op je product ben je hiermee voor het onderstaande verzekerd.

    • Je hoeft bij een defect niet zelf het product naar onze werkplaats te sturen. Je hebt dus geen transport kosten.
    • Als een monteur op locatie dient te komen hoef je hiervoor geen voorrijd kosten of uurtarief te betalen.
    • Onderdelen om je product te repareren vallen onder de verzekeren en hoef jij natuurlijk niet te betalen.

Let erop dat de garantie aan huis alleen vooraf af te sluiten is. Voor eenvoudige zaken zullen wij je eerst proberen op afstand proberen te helpen. Mocht dit niet mogelijk zijn dan komen we het defect bij jou thuis oplossen. Dit om ervoor te zorgen dat het probleem zo snel mogelijk verholpen is en jij voor zo snel mogelijk kunt sporten!

Garantie aan huis 2 jaar!

2 jaar garantie aan huis

  • Altijd zeker van de beste service aan huis
  • Geen transport of monteur kosten
  • Alleen vooraf te bestellen

Waarvoor ben je verzekerd

Naast de standaard fabrieksgarantie garantie op je product ben je hiermee voor het onderstaande verzekerd.

  • Je hoeft bij een defect niet zelf het product naar onze werkplaats te sturen. Je hebt dus geen transport kosten.
  • Als een monteur op locatie dient te komen hoef je hiervoor geen voorrijd kosten of uurtarief te betalen.
  • Onderdelen om je product te repareren vallen onder de verzekeren en hoef jij natuurlijk niet te betalen.
  • Let erop dat de garantie aan huis alleen vooraf af te sluiten is. Voor eenvoudige zaken zullen wij je eerst proberen op afstand proberen te helpen. Mocht dit niet mogelijk zijn dan komen we het defect bij jou thuis oplossen. Dit om ervoor te zorgen dat het probleem zo snel mogelijk verholpen is en jij voor zo snel mogelijk kunt sporten!

Garantie aan huis 3 jaar!

3 jaar garantie aan huis

  • Altijd zeker van de beste service aan huis
  • Geen transport of monteur kosten
  • Alleen vooraf te bestellen

Waarvoor ben je verzekerd

Naast de standaard fabrieksgarantie garantie op je product ben je hiermee voor het onderstaande verzekerd.

    • Je hoeft bij een defect niet zelf het product naar onze werkplaats te sturen. Je hebt dus geen transport kosten.
    • Als een monteur op locatie dient te komen hoef je hiervoor geen voorrijd kosten of uurtarief te betalen.
    • Onderdelen om je product te repareren vallen onder de verzekeren en hoef jij natuurlijk niet te betalen.

Let erop dat de garantie aan huis alleen vooraf af te sluiten is. Voor eenvoudige zaken zullen wij je eerst proberen op afstand proberen te helpen. Mocht dit niet mogelijk zijn dan komen we het defect bij jou thuis oplossen. Dit om ervoor te zorgen dat het probleem zo snel mogelijk verholpen is en jij voor zo snel mogelijk kunt sporten!