COVID-19 FAQ

Wegens gigantisch veel telefoonverkeer en een érg lange wachtrij kan het zijn dat u ons niet kunt bellen wegens een overbelaste provider. Wij zijn gewoon geopend en nemen de telefoon (zo veel als wij kunnen) gewoon aan. Graag willen we u vragen eerst in deze FAQ te kijken of u hier het antwoord kunt vinden.


LET OP: er is een frauduleuze 'webshop' actief die ten onrechte de naam betersport.shop gebruikt. Deze website is op geen enkele manier gelinkt aan ons bedrijf.


Zondag 15 maart is besloten dat alle scholen en sportlocaties voorlopig dicht gaan. We zien als reactie hierop een enorme run op sportartikelen en trampolines. Momenteel zetten we ons met man en macht in om alle pakketten op tijd te verzenden en is volledig Betersport ingericht om u zo snel mogelijk te helpen, zowel bij Customer Service als bij het verwerken van uw bestelling.

Indien we uw pakket niet tijdig hebben kunnen leveren, willen we u vragen zich eerst te richten op de track & trace die u heeft ontvangen van ons of van onze vervoerder en een dag extra af te wachten. Indien u nog geen track and trace code heeft ontvangen zult u dit nog krijgen wanneer de bestelling wordt overgedragen aan onze transporteur. Graag willen we u ook vragen dit af te wachten.


Gelukkig gaat het de goede kant op!

De afgelopen maanden zijn wij overdonderd door het aantal bestellingen, telefoontjes en e-mails. Dankzij vele overuren, nieuw aangenomen personeel en invalkrachten hebben we samen sinds de start van het corona-pandemie halverwege maart ruim 63.000 bestellingen verzonden, meer dan 11.500 telefoontjes aangenomen en zo'n 150.000 e-mails beantwoordt.

Op dit moment zijn we nog in afwachting van een diverse producten van onze externe leveranciers en vanuit de fabrieken in Azië. Wij proberen klanten zo goed mogelijk op te hoogte te houden en te communiceren wanneer er een nieuwe bezorgdatum bekend is of wanneer een levering onverhoopt vertraagd is. Tevens houden wij onze website up-to-date en vermelden we duidelijk welke producten op nog voorraad zijn en wanneer wij pre-orders verwachten te kunnen leveren.

De wachttijd aan de telefoon en de reactietijd op e-mails is helaas nog niet wat het zou moeten zijn, dat realiseren we ons maar al te goed! We werken hard om terug naar het serviceniveau te gaan dat u van ons gewend bent.

We hopen op uw begrip in deze onvoorziene situatie. Hier beneden vindt u een antwoord op veel gestelde vragen:


1. Veruit de meest gestelde vraag, “Wanneer komt mijn bestelling?

Wegens de extreme drukte doen wij momenteel met man en macht ons best om alles zo spoedig mogelijk te verzenden in ons magazijn. Collega’s van andere afdelingen draaien samen met de magazijnmedewerkers soms diensten van 14 uur per dag om uw zending de deur uit te krijgen. Hiermee doen we vanuit onze kant ons uiterste best maar lopen we door de extreme volumes soms ook tegen de capaciteit van de transporteurs aan (ook zij kampen met ziekte, overbelaste netwerken en te weinig ruimte). Deze factoren gecombineerd kunnen zorgen voor een vertraging in de verzending van uw pakket.


Indien de door u bestelde artikelen op voorraad zijn kan het door bovenstaande factoren momenteel tot 2 werkdagen duren voordat wij het hier kunnen verzenden. De verzendbevestiging die u altijd per mail van ons ontvangt is hierin leidend, wanneer u deze binnen heeft zal de zending normaliter de volgende dag geleverd worden.

Wij willen u hierin dan ook vragen iets meer geduld te hebben dan normaal voordat u een chat of telefoongesprek met ons start, u wordt altijd automatisch op de hoogte gesteld van de verzending.


2. Kan ik mijn pakket komen halen?

In verband met de risico's omtrent het coronavirus én omdat alle collega's momenteel de volledige focus hebben op het zo spoedig mogelijk verzenden van alle bestellingen, is het momenteel helaas niet mogelijk om uw pakket te komen halen. Onze excuses voor dit ongemak.


3. Wordt er nog geleverd in België?

Vooralsnog lijken alle andere zendingen naar België gewoon door te gaan. Wanneer dit veranderd zullen wij deze pagina updaten.


4. Mijn bestelling verzonden via DPD is nog niet bekend bij DPD. Wat nu?

Indien u van ons een verzendbevestiging heeft ontvangen met een Track and Trace code van DPD maar deze code “niet bekend” is willen we u vragen hier even geduld voor te hebben. Door de extreme volumes kan DPD hier in vertraagd raken, de code is sowieso bij hun bekend en zal spoedig in werking treden. Kijk dus regelmatig uw code na, hier komt zo snel mogelijk informatie in. Ook DPD heeft het érg druk, hierdoor kan het voorkomen dat zij tijdens hun traject enige vertraging oplopen.


5. Ik heb meerdere producten besteld, maar niet alles ontvangen.

Als je verschillende dingen hebt besteld, dan kan het zo zijn dat deze ook in verschillende dozen worden vervoerd. Bijvoorbeeld omdat het te groot of te zwaar is voor één doos. Je ontvangt in dat geval van ons twee (of meerdere) e-mails met track en trace codes. Deze e-mails zijn identiek, alleen het track en trace nummer is verschillend. Houd beide track en trace codes in de gaten voor je bestelling. De verschillende dozen van jouw bestelling kunnen bij de vervoerder in een ander sorteerproces terecht komen, waardoor bijvoorbeeld 1 doos een dag eerder wordt geleverd dan de andere.


6. Ik heb nog geen orderbevestiging ontvangen

Wanneer u via onze website een bestelling afrondt, verzendt het systeem automatisch een orderbevestiging naar het door u opgegeven emailadres. Wanneer u deze niet denkt ontvangen te hebben willen we u vragen uw spam/ongewenst folders na te kijken, de bevestiging wil hier nog wel eens terecht komen. Zit de bevestiging ook niet in deze mappen en is het al even geleden dat u de bestelling heeft geplaatst (minimaal een uur) dan kan het zijn dat u misschien het foutieve mailadres heeft opgegeven of er in het systeem iets is fout gegaan. Is het geld van uw rekening afgeschreven en bent u na het uitvoeren van de betaling teruggekeerd op onze website, dan kunt ervan uitgaan dat de bestelling bij ons binnen is gekomen. Twijfelt u, dan kunt u vanaf dit punt contact met ons op te nemen over deze bevestiging. Let op: de track en trace code ontvangt u pas op het moment dat de bestelling door ons verzonden is en dit kan oplopen tot enkele dagen.


7. Zijn er artikelen niet in voorraad?

Door de extreme run op onze artikelen zijn wij binnen no-time door sommige voorraden heen gegaan. De producten die momenteel (langdurig) niet op voorraad zijn, herkent u aan de waarschuwing Niet op voorraad, Op voorraad bij Leverancier, In bestelling bij leverancier of Pre Order. Wij proberen bij alle producten een zo goed mogelijke inschatting te maken van wanneer het desbetreffende product weer leverbaar is.


Zodra uw artikel weer op voorraad is zullen wij zo spoedig mogelijk overgaan tot verzending.


8. Ik heb een mail ontvangen van een 'transporteur' waarin wordt gevraagd om een bedrag te voldoen om de levering door te laten gaan. Moet ik deze betalen?

Helaas hebben wij vernomen dat er nep-mails verzonden worden vanuit onbekende partijen die geld proberen te verdienen aan de vele verzendingen die wij nu doen. Graag willen we u er op attenderen dat onze transporteurs nooit zullen vragen om een extra bedrag te voldoen nadat u de bestelling bij ons heeft afgerond. Verzendkosten worden altijd direct bij de bestelling afgerekend indien van toepassing. Onze transportpartners zijn:

  • AllRoad Logistics (of partner-leveranciers hiervan) voor grotere pakketen.
  • DPD

Een naam die nu voorbij is gekomen is: “Quick Feet Koeriers” uit Amsterdam. Wij willen benadrukken dat wij niet met deze partij samenwerken en u nooit achteraf nog eens extra verzendkosten moet betalen.

Pas hiermee goed op, mocht u twijfels hebben willen we u vragen dit door te geven via onze chat.


9. Mijn product is defect of beschadigd geleverd.

Erg vervelend om te horen. Dit gaan we natuurlijk oplossen. Heb je al bij de technische vragen & oplossingen gekeken? De kans is groot dat hier de oplossing tussen staat en je direct weer aan de slag kunt. Heb je het defect hiermee niet kunnen oplossen? Vul dan het serviceformulier in. Binnen enkele werkdagen nemen wij contact met je op om het probleem te verhelpen. Wij hebben dit formulier nodig om een zo compleet mogelijk beeld te krijgen van het soort defect dat wij voor jou gaan oplossen.